Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

O Χόκινγκ για το Θεό και τη μετά θάνατον ζωή


Πέρα από το επιστημονικό του έργο, ο Χόκινγκ είχε γίνει γνωστός και πέρα από τα όρια της επιστήμης, τόσο μέσω εμφανίσεων σε τηλεοπτικές εκπομπές, όσο και μέσω βιβλίων, συνεντεύξεων κ.α.
O Χόκινγκ δήλωσε στο φεστιβάλ Starmus στην Τενερίφη στα Κανάρια Νησιά πως:
«Ήταν φυσικό να πιστεύουμε στο Θεό για όσον καιρό δεν είχαμε αναπτύξει τις επιστήμες. Όταν έγραφα στο Χρονικό του Χρόνου πως επιτυγχάνοντας μια ενοποιημένη θεωρία των φυσικών νόμων, οι επιστήμονες θα μπουν στο μυαλό του Θεού, εννοούσα πως θα γνωρίσουν όλα όσα θα γνώριζε και ο Θεός, αν υπήρχε. Όμως κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει. Είμαι άθεος».


Το 2011 εμφανίστηκε στη σειρά “Curiosity” του Discovery Channel, όπου διερωτήθηκε για την προέλευση του σύμπαντος και απέρριψε την πιθανότητα ύπαρξης τόσο του Θεού, όσο και της μεταθανάτιας ζωής- την οποία κάποτε είχε χαρακτηρίσει ως «παραμύθι για αυτούς που φοβούνται το σκοτάδι»,και 
εξηγεί πως η επιστήμη πλέον δίνει σαφώς πιο πειστικές εξηγήσεις για το Σύμπαν, «απ’ότι τα θαύματα και τα παραμύθια των θρησκειών».
Μόνο αντιμετωπίζοντας την ίδια την οριστική φύση του θανάτου, είχε πει, εκτιμούμε την ομορφιά της ζωής στο σήμερα.
«Πιθανότατα δεν υπάρχει παράδεισος, ούτε μεταθανάτια ζωή,έχουμε αυτή τη ζωή για να εκτιμήσουμε το σύμπαν, και για αυτό είμαι εξαιρετικά ευγνώμων».
Στο βιβλίο του Grand Design το 2010, έγραφε πως δεν χρειαζόταν Θεός για να συνεχίζει το σύμπαν να υπάρχει.
Σε συνέντευξή του στον 
Guardian, έναν χρόνο μετά, είχε πει πως θεωρεί τον εγκέφαλο ως υπολογιστή που θα σταματήσει να λειτουργεί όταν χαλάσουν τα εξαρτήματά του.
«Δεν υπάρχει παράδεισος ή μετά θάνατον ζωή για χαλασμένους υπολογιστές».
Όσον αφορά για το θάνατο,δήλωνε:«έχω ζήσει με την προοπτική ενός πρώιμου θανάτου για τα τελευταία 49 χρόνια. Δεν φοβάμαι τον θάνατο, αλλά δεν βιάζομαι να πεθάνω. Έχω τόσα πολλά που μπορώ να κάνω πρώτα»


1. «Με εκπλήσσει πόσο αδιάφοροι είναι οι σημερινοί άνθρωποι για την φυσική, τον χωροχρόνο, το σύμπαν, τη φιλοσοφία της ύπαρξής μας, τον σκοπό μας και τον τελικό προορισμός μας. Υπάρχει ένας τρελός κόσμος εκεί έξω. Δείξτε ενδιαφέρον».
2. «Ο στόχος μου είναι απλός. Είναι η πλήρης κατανόηση του σύμπαντος, γιατί είναι έτσι όπως είναι και γιατί υπάρχει τελικά».
3. «Πρώτον, να θυμάστε να κοιτάτε ψηλά τα αστέρια και όχι χαμηλά τα πόδια σας. Δεύτερον, να μην τα παρατάτε ποτέ στην εργασία σας. Η δουλειά δίνει στον άνθρωπο νόημα και σκοπό, η ζωή είναι άδεια χωρίς αυτήν. Τρίτον, αν είστε αρκετά τυχεροί ώστε να βρείτε την αγάπη να θυμάστε πάντα ότι είναι εκεί και να μην την πετάτε».
4. «Ένας από τους βασικούς κανόνες του σύμπαντος είναι ότι τίποτα δεν είναι τέλειο. Η τελειότητα απλά δεν υπάρχει. Χωρίς τις ατέλειες δεν θα υπήρχα ούτε εγώ ούτε εσείς».
5. «Οι άνθρωποι που κομπάζουν για το IQ τους είναι αποτυχημένοι».
6. «Οι προσδοκίες μου μειώθηκαν στο 0 στα 21 μου χρόνια. Από τότε ό,τι έχω ζήσει ήταν ένα μπόνους».
7. «Οι πιο ήσυχοι άνθρωποι έχουν τα πιο ηχηρά μυαλά».
8. «Η ζωή θα ήταν τραγική αν δεν ήταν αστεία».
9. «Είμαστε απλά ένα προηγμένο είδος πιθήκου σε έναν μικρό πλανήτη, στο σύστημα ενός μέτριου άστρου. ‘Ομως μπορούμε να κατανοήσουμε το σύμπαν. Αυτό μας κάνει πολύ ξεχωριστούς».

10. «Η εξυπνάδα είναι η ικανότητα να προσαρμοζόμαστε στην αλλαγή».

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου